Regulamin Systemu Rezerwacyjnego liQuido.pl

 

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulamin”) określa zasady, zakres i warunki korzystania z systemu rezerwacyjnego umieszczonego na stronie internetowej www.liquido.pl (zwana dalej „Systemem Rezerwacyjnym”) i odnosi się do wszystkich stosunków pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą.

  2. Usługodawca nieodpłatnie udostępnia Regulamin przed skorzystaniem z Usługi rezerwacyjnej w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w Systemie rezerwacyjnym.

  3. Użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu od chwili jego zaakceptowania. Przed skorzystaniem z Systemu rezerwacyjnego Użytkownik jest zobowiązany do akceptacji Regulaminu, Polityki Prywatności, plików „cookies” oraz wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji Usługi rezerwacyjnej.

  4. Usługodawca ma prawo do zamieszczania w Systemie rezerwacyjnym treści reklamowych dotyczących oferowanych Produktów, jak i towarów i usług osób trzecich.

  5. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:

a) System rezerwacyjny – www.liquido.pl, prowadzony przez Usługodawcę w języku polskim internetowa platforma, przeznaczona do realizacji Usług rezerwacyjnych Produktów, w ramach której świadczone są także inne usługi związane z Rezerwacjami;

b) Usługodawca –  Dawid Olejniczak prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą CREAMEDIA DAWID OLEJNICZAK, ul. Brzeska 4, 87-800 Włocławek, NIP: 8882729350,

c) Regulamin – niniejszy dokument,

d) Konto –  prowadzone dla Użytkownika przez Usługodawcę pod unikalną nazwą (login) konto, będące zbiorem zasobów, w którym gromadzone są dane Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach Systemu rezerwacyjnego.

e) Użytkownik - osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta z Systemu rezerwacyjnego i Usługi rezerwacyjnej dotyczącej Produktu w ramach Systemu rezerwacyjnego.

e) Konsument - Użytkownik, osoba fizyczna korzystająca z Systemu rezerwacyjnego w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą lub zawodową.

f) Produkt - towar, który może być zarezerwowany zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz zakupiony bezpośrednio w Sklepie;

h) Usługa rezerwacyjna – procedura rezerwowania konkretnego Produktu w celu jego ewentualnego późniejszego nabycia przez Użytkownika na warunkach z dnia dokonania rezerwacji;

i) Opłata rezerwacyjna – depozyt wpłacany przez Użytkownika w trakcie Usługi rezerwacyjnej i zaliczany na poczet ceny sprzedaży Produktu z chwilą dokonywania zakupu Produktu w Sklepie,

j) Sklep – stacjonarny punkt sprzedaży detalicznej Produktów, należący do Usługodawcy.

  1. Zabronione jest korzystanie przez Użytkownika z Systemu rezerwacyjnego w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy.

  2. Systemu rezerwacyjnego można korzystać tylko w sposób i w celach prawnie dozwolonych. Zakazane jest wykorzystywanie Systemu rezerwacyjnego do rezerwacji Produktów przez osoby poniżej 18 roku życia.

  3. W celu korzystania z Systemu rezerwacyjnego konieczne jest posiadanie komputera z dostępem do sieci Internet i z zainstalowaną najnowszą wersją przeglądarki internetowej takich jak:  Mozilla FireFox, Google Chrome, Opera, Internet Explorer lub równorzędnej.

 

§ 2 Zasady korzystania z Systemu rezerwacyjnego

  1. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Systemu rezerwacyjnego usługi drogą elektroniczną obejmujące:

a) prowadzenie konta Użytkownika;

b) obsługę Usługi rezerwacyjnej Produktów w zakresie wynikającym z Regulaminu;

  1. System rezerwacyjny nie umożliwia dokonania zakupu Produktów. Informacje zamieszczone w Systemie rezerwacyjnym, w szczególności dotyczące Produktów nie stanowią oferty w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny.

  2. Podczas korzystania z Systemu rezerwacyjnego, Użytkownik nie nabywa Produktów ani też nie składa oferty ich nabycia.

  3. Usługodawca prowadzi sprzedaż Produktów wyłącznie w Sklepach. Wszystkie Produkty  prezentowane w Systemie rezerwacyjnym są nowe, nieużywane oraz pozbawione wad.

  4. Korzystanie z Systemu rezerwacyjnego i usług dostępnych w Systemie rezerwacyjnym jest dla Użytkowników nieodpłatne. Usługi wskazane w ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

  5. Usługodawca ma prawo zablokować konto Użytkownika, jeżeli poweźmie uzasadnione podejrzenie, że Użytkownik korzysta z Systemu rezerwacyjnego sprzecznie z zasadami określonymi w Regulaminie, narusza przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub działa na szkodę Usługodawcy lub innych Użytkowników. Usługodawca zawiadamia Użytkownika o zablokowaniu dostępu do konta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym

  6. Usługodawca ma prawo czasowo zawiesić działanie Systemu rezerwacyjnego, celem przeprowadzenia konserwacji technicznej, dokonania zmian w działaniu Systemu rezerwacyjnego, bądź zapobieżeniu ewentualnym szkodom.

 

§ 3 Usługi świadczone za pośrednictwem Systemu rezerwacyjnego

  1. Umowa o korzystanie z konta Użytkownika zostaje zawarta na czas nieokreślony i jest regulowana niniejszym Regulaminem. Momentem zawarcia umowy jest potwierdzenie przez Użytkownika chęci zarejestrowania Konta Użytkownika poprzez kliknięcie przycisku "Zarejestruj się", kończącego proces rejestracji Konta.

  2. Rejestracja Użytkownika w Systemie rezerwacyjnym następuje poprzez wcześniejszą akceptację Regulaminu oraz Polityki prywatności oraz wprowadzenie do formularza rejestracyjnego prawdziwych, aktualnych, pełnych i prawidłowych danych Użytkownika, w szczególności takich jak adres e-mail oraz hasło. W przypadku Użytkowników będących osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi, wszelkich czynności w tym założenia Konta mogą dokonywać jedynie osoby, które są umocowane do działania w tym zakresie w imieniu tych podmiotów.

  3. Podanie przez Użytkownika nieprawdziwych nieaktualnych, nieprawidłowych bądź niepełnych danych lub też danych innych osób stanowi podstawę rozwiązania przez Usługodawcę umowy prowadzenia konta Użytkownika ze skutkiem natychmiastowym.

  4. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną polegająca na Usłudze rezerwacyjnej Produktów zostaje zawarta w momencie skutecznego wypełnienia i zaakceptowania przez Użytkownika formularza Rezerwacji (z momentem wybrania przycisku: ,,Rezerwuję”). Umowa ta ma charakter jednorazowy i ulega wygaśnięciu z chwilą dokonania rezerwacji.

  5. W ramach Usługi rezerwacyjnej Usługodawca umożliwia Użytkownikom posiadającym konto Użytkownika, wyłącznie dokonanie rezerwacji Produktów za pośrednictwem Systemu rezerwacyjnego. W ramach dokonanej rezerwacji Usługodawca zapewni dostępność wybranych przez Użytkownika Produktów we wskazanym przez Użytkownika Sklepie przez okresie 7 dni od daty przesłania Produktu do Sklepu.

  6. W celu skorzystania z Usługi rezerwacyjnej Użytkownik powinien:
     a.
     zalogować się na Konto Użytkownika;
     b. złoż
    oświadczenie woli o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką Prywatności i akceptacji zawartych w ww. dokumentach postanowień;
     c. wyra
    zić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji Usługi rezerwacyjnej,
     d. 
    uiścić Opłatę rezerwacyjną.

  7. Użytkownik dokonuje rezerwacji poprzez wybranie Produktu dostępnego w Systemie rezerwacyjnym, wskazując jego ilość oraz Sklep, w którym ma zostać zawarta umowa sprzedaży Produktu. Następnie Użytkownik dokonuje opłaty rezerwacyjnej poprzez system bankowości elektronicznej, której uiszczenie kończy proces rezerwacji. W przypadku braku dokonania płatności w ciągu 48 godzin, realizacja Usługi rezerwacyjnej zostaje przerwana. Następnie Usługodawca przesyła na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej potwierdzenie o dokonaniu rezerwacji, a w dalszej kolejności informację o przyjęciu jej do realizacji oraz o przesłaniu Produktu do Sklepu.

  8. W przypadku wystąpienia przeszkód w realizacji Usługi rezerwacyjnej, w szczególności w przypadku braku Produktu lub jego niewystarczającej ilości, Usługodawca informuje o tym Użytkownika przesyłając na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej komunikat o niemożności potwierdzenia o dokonaniu rezerwacji lub ewentualnym czasie oczekiwania na Produkty.

  9. Minimalna wartość Usługi rezerwacyjnej wynosi 50 zł.

  10. Dokonanie rezerwacji nie stanowi oferty i nie zobowiązuje Użytkownika do nabycia zarezerwowanego Produktu. Ewentualna decyzja o nabyciu zarezerwowanego Produktu zostaje podjęta przez Użytkownika w Sklepie, po zapoznaniu się z zarezerwowanym Produktem.

  11. Sprzedaż zarezerwowanego Produktu następuje po przedstawieniu przez Użytkownika numeru rezerwacji oraz po stwierdzeniu pełnoletności Użytkownika dokonuje sprzedawca w Sklepie.

  12. Zawarcie umowy sprzedaży Produktu następuje w Sklepie przy jednoczesnej obecności stron umowy sprzedaży z chwilą dokonania zapłaty przez Użytkownika.

  13. Zapłata ceny za Produkty następuje poprzez zaliczenie na poczet ceny Opłaty rezerwacyjnej, uiszczonej przez Użytkownika w toku Usługi rezerwacyjnej i dokonuje się z chwilą wystawienia przez Sklep paragonu, dokumentującego sprzedaż zarezerwowanych Produktów. Wydanie Produktów następuje w Sklepie przy zawieraniu umowy sprzedaży.

  14. W przypadku, gdy ze względu na przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności wskazane w ustawie o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, nie będzie możliwości zgodnego z prawem zawarcia umowy sprzedaży, sprzedaż zarezerwowanego Produktu nie nastąpi, a Usługodawca zwróci Użytkownikowi  uiszczoną przez niego opłatę rezerwacyjną.

  15. Usługodawca uprawniony jest do anulowania rezerwacji w przypadku gdy Użytkownik, pomimo otrzymania informacji o tym, że zarezerwowany Produkt czeka w Sklepie, nie pojawi się w Sklepie celem zapoznania się z Produktem i jego ewentualnego nabycia w terminie 7 dni od dnia otrzymania w/w informacji.

  16. Zaniechanie nabycia zarezerwowanego Produktu w czasie jego dostępności w Sklepie powoduje zablokowanie Użytkownikowi możliwości korzystania z Usługi rezerwacyjnej
     
    przez okres 30 dni od momentu wygaśnięcia rezerwacji.

 

§ 4 Reklamacje

  1. Usługodawca jest zobowiązany do dostarczania Konsumentowi towaru bez wad fizycznych i prawnych. Usługodawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności art. 43a i następne.

  2. Przyjmuje się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru.

  3. Reklamacje należy zgłaszać na piśmie na adres Usługodawcy z dopiskiem „Reklamacja” lub w formie elektronicznej na adres e-mail: rezerwacje@liquido.pl.  W piśmie reklamacyjnym należy wskazać imię i nazwisko, adres do korespondencji, datę nabycia towaru, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Konsumenta. Wraz ze zgłoszeniem należy dostarczyć Usługodawcy dowód zakupu towaru (np. kopia paragonu, faktury VAT, wydruk z karty płatniczej albo inny dowód).

  4. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Usługodawca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub Usługodawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową

  5. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

1) Usługodawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;

2) Usługodawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową;

3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 4;

5) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta 

6. Użytkownik nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

  1. Usługodawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Usługodawca.

  2. Użytkownik, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową, jest obowiązany na koszt Usługodawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres Usługodawcy, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Użytkownika byłoby nadmiernie utrudnione, Użytkownik obowiązany jest udostępnić rzecz Usługodawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.

  3. Usługodawca jest obowiązany ustosunkować się do złożonej przez Użytkownika reklamacji w terminie czternastu dni od dnia jej złożenia. W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.

  4. Roszczenie Użytkownika o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad na zasadach rękojmi przedawnia się z upływem 2 lat, licząc od momentu wydania rzeczy Użytkownikowi.

  5. Produkty sprzedawane przez Usługodawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Produktu. Informacja o warunkach gwarancyjnych zostaje przekazana Użytkownikowi wraz z Produktem.

  6. Usługodawca na podstawie art. 558 §1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Użytkowników niebędących Konsumentami z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia). Postanowienia ust. 1 -11 dotyczą Użytkowników będących Konsumentami.

 

§ 5 Polityka prywatności

Usługodawca informuje, iż Administratorem danych osobowych Użytkowników w rozumieniu odpowiednich przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych jest Usługodawca. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych zawiera Polityka prywatności.

 

§6 Rozwiązanie Umowy

  1. Świadczenie przez Usługodawcę usług w ramach Konta w Serwisie ma charakter bezterminowy. Użytkownikowi przysługuje prawo rozwiązania Umowy (zamknięcie Konta) w każdym czasie.

  2. Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy Użytkownik może złożyć pisemnie przesyłając je na adres korespondencyjny Usługodawcy podany w niniejszym Regulaminie lub w formie elektronicznej na adres e-mail : rezerwacje@liquido.pl.

  3. Z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, Usługodawca uprawniony jest do rozwiązania Umowy z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.

  4. Użytkownik będący Konsumentem, który korzysta z Usług, ma prawo do odstąpienia od tak zawartej Umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie jednoznacznego oświadczenia przed jego upływem.

  5. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Użytkownik może złożyć pisemnie przesyłając je na adres korespondencyjny Usługodawcy podany w niniejszym Regulaminie lub w formie elektronicznej na adres e-mail: rezerwacje@liquido.pl

  6. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może przybrać dowolną treść, z której wynikać będzie wola odstąpienia od tej umowy, przy czym dla zachowania terminu wystarczające jest wysłanie przedmiotowego oświadczenia przed upływem terminu wskazanego powyżej. W przypadku składania oświadczenia o odstąpieniu Użytkownik może, w szczególności, posłużyć się wzorem formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

  7. Usługodawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia. W razie odstąpienia przez Użytkownika od Umowy, Umowa ta uważana jest za niezawartą.

  8. Odstąpienie od Umowy bądź wypowiedzenie takiej umowy skutkuje usunięciem Konta przez Usługodawcę, oraz równoczesnym zaprzestaniem świadczenia Usług.

  9. Usunięcie Konta Użytkownika przez Usługodawcę nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu odstąpienia od Umowy lub wypowiedzenia Umowy.

 

§7 Postanowienia końcowe.

  1. W przypadku zmian w niniejszym dokumencie Użytkownik zostanie poinformowany poprzez informację przesłaną na podany podczas rejestracji konta przez Użytkownika adres e-mail, zawierającą zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie.. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia.

  2. W razie, gdy Użytkownik posiadający Konto, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu lub usunąć Konto. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usług droga elektroniczną.

  3. Wszystkie Usługi rezerwacyjne przyjęte do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu dokonywania rezerwacji przez Użytkownika.

  4. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, a w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 08.11.2024 r.

 

FORMULARZ REKLAMACYJNY.pdf

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY.pdf

 

Loading...